Blog

McEnroe Updates

What the hub?! Lekkere gedachten voor een contenthub

Actuele content op je website. Nieuws, verhalen, kennis, blogartikelen: een contenthub. Daarmee wil je mensen betrekken, inspireren, activeren. De content staat op je site, maar seed je ook via socials of nieuwsbrieven. Zo’n site-onderdeel…
Hero-image McEnroe

I need a hero-image: zo kies je het juiste beeld voor je website

Iemand bezoekt je website en ziet als eerste een schermvullende foto. Die opening, dat beeld is belangrijk. Het doet iets met hem – als het goed is. Het is de hero-image. Die foto selecteren, dat is een ontzettend lastige klus. Als een…
Onder hoge druk een website opzetten leerde ons veel over content en design

Wat een hoge-druk-project ons leert over content en design

Je klant opent over zes weken een vestiging in Zwitserland en heeft een website nodig. Niet zomaar een website – hij moet dienen als baseline voor de corporate en andere websites. Bij een groot, internationaal advocatenkantoor lukte het ons.…

Online communicatie zonder catalogusdenken

Online communicatie door de overheid staat steeds meer gelijk aan online dienstverlening. Niks mis met goede service, maar we slaan een beetje door.

Hoe krijg je als communicatieadviseur grip op ‘online’?

Veel communicatieadviseurs vinden het moeilijk om een leidende rol te pakken in online communicatie. Offline is dat geen probleem. Maar online...
Zo organiseer je content in je bedrijf: 4 opties

Zo organiseer je content in je bedrijf: 4 modellen

Online communicatie is steeds lastiger te organiseren. Er doen steeds meer kanalen en middelen mee en daardoor spelen steeds meer organisatieonderdelen een rol.
Dit is een plaatje van een walnoot. Het staat voor de kern van contentstrategie.

De kern van je strategie: waarom zet je content in?

In drie stappen een contentstrategie. Of in vijf. Of twaalf… Iedere expert heeft kennelijk zijn eigen unieke route nodig. Hoeveel stappen ga jij zetten? Mij maakt het niet veel uit, als je maar begint bij het begin. Over de eerste stap…

Het basisverhaal - storytelling voor je merk

In deze video gaat Jeroen Blokhuis op het Lectric Trend Event in op het basisverhaal van je merk. Hoe ontwikkel je dat verhaal en hoe zet je het vervolgens in?

Het doelendrijfzand van contentstrategie

Organisaties die een online strategie gaan formuleren, vertalen hun organisatiedoelen naar online doelen. Zo ook bij een contentstrategie. Wanneer draagt de inzet van content bij aan je organisatiedoelen? Bij het benoemen van doelen voor online…

Op de hoogte blijven? Schrijf je even in.