Blog

McEnroe Updates

Online communicatie zonder catalogusdenken

Online communicatie door de overheid staat steeds meer gelijk aan online dienstverlening. Niks mis met goede service, maar we slaan een beetje door.

Hoe krijg je als communicatieadviseur grip op ‘online’?

Veel communicatieadviseurs vinden het moeilijk om een leidende rol te pakken in online communicatie. Offline is dat geen probleem. Maar online...
Zo organiseer je content in je bedrijf: 4 opties

Zo organiseer je content in je bedrijf: 4 modellen

Online communicatie is steeds lastiger te organiseren. Er doen steeds meer kanalen en middelen mee en daardoor spelen steeds meer organisatieonderdelen een rol.
Dit is een plaatje van een walnoot. Het staat voor de kern van contentstrategie.

De kern van je strategie: waarom zet je content in?

In drie stappen een contentstrategie. Of in vijf. Of twaalf… Iedere expert heeft kennelijk zijn eigen unieke route nodig. Hoeveel stappen ga jij zetten? Mij maakt het niet veel uit, als je maar begint bij het begin. Over de eerste stap…

Het basisverhaal - storytelling voor je merk

In deze video gaat Jeroen Blokhuis op het Lectric Trend Event in op het basisverhaal van je merk. Hoe ontwikkel je dat verhaal en hoe zet je het vervolgens in?

Het doelendrijfzand van contentstrategie

Organisaties die een online strategie gaan formuleren, vertalen hun organisatiedoelen naar online doelen. Zo ook bij een contentstrategie. Wanneer draagt de inzet van content bij aan je organisatiedoelen? Bij het benoemen van doelen voor online…

Op de hoogte blijven? Schrijf je even in.